V vročih poletnih mesecih si zagotovite pravilno delovanje vaše klimatske naprave. V Avtoservisu Markovič vam nudimo servis in polnjenje klime z uporabo plina R134a ter novega plina R1234.
Avtomobilska klimatska naprava je sestavljena iz mnogo delov, in kljub temu, da so ti pri novem avtomobilu zatesnjeni, ne gre brez mikro uhajanja plina skozi najmanjše luknjice in pore. Po nekaj letih prične klimatska naprava zaradi tega delovati slabše, zato je potrebno polnjenje klime. Polnjenje klimatske naprave obsega: izpraznitev starega olja in nečistoč iz sistema, testiranje porasta tlaka, polnjenje sistema z novim oljem (vključeno UV sredstvo) in plinom (R123a ali R1234) ter preverjanje pravilnosti delovanja sistema.
Kadar klima v avtu ne deluje dobro, je običajno potrebno polnjenje, včasih pa se pojavijo tudi druge težave, ki zahtevajo popravilo avtoklime. Servis klime je običajno potrebno opraviti, če se opazi: slabše hlajenje ali prenehanje hlajenja, hrupnejše delovanje, pogosto vključevanje ventilatorja (ali nenehno delovanje) in neprijetne vonjave. Razlog za težavo lahko tiči v katerem koli delu klimatske naprave, zato je potreben pregled in redno vzdrževanje (vsaj na 4 leta). Postopek servisa klime, kjer ni potrebna zamenjava različnih mehanskih komponent, obsega: pregled količine plina v sistemu in po potrebi dopolnitev, zamenjava starega olja, pregled in po potrebi menjava kabinskega filtra ter preverjanje pravilnosti delovanja.
Pregled delovanja klime
Pregled količine plina v sistemu – po potrebi dopolnitev plina in olja
Dezinfekcija in čiščenje klimatske naprave se večinoma opravi takrat, ko zaznamo kiselkast ali drugače neprijeten vonj. Učinkovita dezinfekcija klimatskega sistema obsega: dezinfekcija prostora kabine z dezinfekcijskim sredstvom, pregled in po potrebi menjava kabinskega filtra, čiščenje in dezinfekcija vseh ventilacijskih poti ter pregled zračenja.
Dezinfekcija prostora kabine z dezinfekcijskim sprejem
Klimatska naprava je zelo zapleten sistem s cevkami in tesnili, ki morajo dobro tesniti. Če temu ni tako, skozi luknjice, ohišje kompresorja in mimo tesnil uhaja plin. Ko plina v avtoklimi ni več dovolj, se pričnejo pojavljati težave pri hlajenju. Testiranje tesnenja klime se opravi v prvem koraku z UV lučko (iskanje sledi barvila), če puščanja ni mogoče ugotoviti z uporabo UV metode, se klimatski sistem napolni s plinom H5 in ugotovi mesto puščanja z uporabo posebnega analizatorja.